HONDA FORZA 750 21YM

20.10.2020.

Honda predstavlja potpuno novi skuter velike zapremnine, Forza 750. Okrunivši prestižnu paletu Forza modela, ultimativni gradski šminker nudi uzbudljivu vožnju i luksuznu udobnost te visoko tehnološka dostignuća.

HONDA FORZA 750 21YM

Brutalna ubrzanja proizlaze iz njegovog okretnog dvocilindričnog agregata obujma 745 kubičnih centimetara snage 43 kW. Forza 750 opremljena je Throttle By Wire sustavom, elektronski sustav ima 3 pred memorirana načina vožnje te 3 nivoa HSTC (Honda Selectable Torque Control), kontrole okretnog momenta. Cjevasti čelični okvir, aluminijska stražnja Pro-Link vilica te 17/15-inčni prednji / stražnji kotači pružaju sigurno upravljanje, a snažno kočenje omogućavaju prednja dvostruka radijalna četveroklipna kočiona kliješta.

Spremište ispod sjedala prihvaća integralnu kacigu te je opremljeno USB priključkom. Sva svijetla su LED tehnologije. 5-inčni TFT zaslon omogućava povezivanje pametnih telefona putem novog Honda Smartphone Voice Control sustava. Verzija sa snagom ograničenom na 35 kW biti će dostupna za vozače koji posjeduju vozačku dozvolu kategorije A2.

Uvod

Već 20 godina Hondina gama skutera Forza važni su modeli u Europi, s razinom prepoznatljivosti unutar marke. Uspjeh se svodi na uvjerljivu kombinaciju karakteristika: klasični Grand Touring (GT) elementi snažne prisutnosti na cesti i istinske udobnosti za dvoje, uvijek su se u receptu Forze miješali sa sportskim, okretnim upravljanjem i snažnim performansama agregata zbog kojih je svaka vožnja ugodan doživljaj.

Nadalje, svaki je Forza model oduvijek bio poznat kao izuzetno pametan, moderan i vrhunski proizvod, prepun korisnih značajki koje kombiniraju svakodnevnu upotrebu, s kvalitetom izrade. U sezoni 2021 Forzi 125 i novoj Forzi 350 pridružuje se model blizanac velikog obujma, Forza 750.

Vrhunska Forza stiže. Brza, okretna, moderna i luksuzna, prepuna je tehnologije i spremna da izbori svoju poziciju u vrućem segmentu tržišta skutera. Kako je opremljena za svakodnevno putovanje, u i izvan grada, kao i za vikend izlete, Forza 750 predstavlja oličenje kvalitete i praktičnosti. Racionalan izbor? Da, ali vjeran svom Forza pedigreu, sada je tu i nešto drugo - čitav niz elegantne zabave.

HONDA FORZA 750 21YM

Pregled modela

Nova Forza 750 nudi odličnu zaštitu od vjetra pri velikim brzinama, puno prostora za noge vozača i malu visinu sjedala bez prekomjerne glomaznosti. Prostor za odlaganje ispod sjedala prihvaća integralnu kacigu te je opremljeno USB priključkom; tu je i praktičan pretinac za rukavice. TFT zaslon s instrumentima opremljen je Honda Smartphone Voice Control sustavom koji vozača povezuje s njegovim pametnim telefonom. Pokretanje, zaključavanje i otvaranje sjedala vrši se putem pametnog ključa.

HONDA FORZA 750 21YM

Pokretan okretnim, štedljivim, a istovremeno snažnim dvocilindričnim motorom od 745 kubika, Throttle By Wire (TBW) omogućuje prilagodbu karaktera agregata kroz 3 pred memorirana načina vožnje: KIŠA, STANDARD i SPORT, plus prilagodljivi KORISNIČKI način rada. Honda Selectable Torque Control (HSTC) nudi finu razinu intervencije putem 3 razine, dok standardni prijenos s dvostrukom spojkom (DCT) sadrži automatske rasporede mijenjanja brzina koji se prilagođavaju odabranom načinu vožnje.

HONDA FORZA 750 21YM

Cjevasti čelični okvir, stražnja aluminijska vilica, prednja upside-down vilica promjera 41 mm, radijalne četveroklipne kočione čeljusti, stražnji ovjes Pro-Link u kombinaciji prednjeg / stražnieg kotača od 15” / 17” pružaju vozne karakteristike sportskog motocikla upakiranog u oblik skutera.

HONDA FORZA 750 21YM

Nova Honda Forza 750 biti će dostupna u sljedećim bojama:

  • Jeans Blue Metallic
  • Candy Chromosphere Red
  • Matt Beta Silver Metallic
  • Graphite Black
HONDA FORZA 750 21YM

Ključne značajke

Stil i oprema

  • Elegantni i prostrani GT dizajn pruža odličnu zaštitu od vremenskih utjecaja za vozača i suvozača
  • Praktični pretinac volumena 22 litre opremljen je USB priključkom te lako dostupnim pretincem za rukavice
  • Honda Smartphone Voice Control sustav nudi povezivanje pametnog telefona putem novog 5-inčnog TFT zaslona
  • Sva svijetla su LED tehnologije; prednji pokazivači ugrađeni su u retrovizore koji su integrirani na prednjem dijelu oklopa
  • Paljenje agregata, zaključavanje i otvaranje sjedala je putem pametnog ključa
HONDA FORZA 750 21YM

Kao što i priliči GT skuteru, elegantna prednja maska Forze 750 pruža odličnu zaštitu od vjetra pri velikim brzinama, dok vjetrobran štiti vozača i suvozača u mirnom zračnom džepu.

Povrh funkcionalnosti i izvrsnih voznih karakteristika Forza 750 je i statusni simbol, sa stilom koji odiše privlačnošću koja će privući pažnju kad god i gdje god se vozili.

Funkcionalnost je izuzetno važna te stoga Forza 750 ima dovoljno prostora za noge, dok je pažljivo oblikovano sjedalo izuzetno udobno i osigurava vozaču lako spuštanje nogu na tlo. Visina sjedala postavljena je na 790 mm. Prostor za prtljagu ispod sjedala ima zapreminu od 22 litre i prihvaća integralnu kacigu, a unutar prtljažnika se nalazi USB priključak. Tu je i korisni, lako pristupačni pretinac za rukavice u desnom bočnom unutarnjem dijelu.

HONDA FORZA 750 21YM

Honda Smartphone povezuje vozača putem sučelja na 5-inčnon TFT zaslonu sa njegovim pametnim telefonom dok je u pokretu i omogućuje glasovno upravljanje telefonskim pozivima, e-poštom, glazbom i navigacijom. Pametni telefon povezuje se sa sustavom putem Bluetootha, a upravljanje sustavom moguće je i pomoću tipki smještenih na lijevoj strani ručice upravljača.

HONDA FORZA 750 21YM

Za dodatnu praktičnost, Forza 750 koristi pametni ključ, koji može biti u džepu vozača i ukida potrebu za mehaničkim korištenjem ključa za pokretanje, otvaranje poklopca goriva i sjedala. Pametni ključ omogućava pokretanje agregata, otvaranje poklopca za gorivo te pristup prtljažniku. Također zaključava i otključava opcionalni smart kofer, a ima i funkciju 'povratnog odgovora' kada pokazivači smjera trepću radi lakšeg uočavanja iz daljine.

Stražnji pokazivači Forze 750 imaju funkciju Signala za zaustavljanje u nuždi (ESS). Ako se otkrije negativno ubrzanje od 6,0 m / s2 pri minimalnoj brzini od 53 km/h s radom bilo koje kočnice, pokazivači smjera trepću kako bi upozorili ostale sudionike u prometu da je u tijeku naglo kočenje ili naglo zaustavljanje. Sustav isto tako uspoređuje razliku brzine prednjeg i stražnjeg kotača i izračunava kada otkazati indikaciju u odnosu na situaciju.

Pogonski agregat

  • Najveća snaga agregata iznosi 43,1 kW,
  • Okretni momentom iznosi 69 Nm pri 7 000 okr /min
  • Upravljanje agregatom putem sustava TBW (Throttle By Wire)
  • U skladu sa EURO5 normom, moguće je prijeći 27.8 km/l (WMTC način)
  • Dostupna je verzija od 35kW za A2 vozače sa A2 kategorijom
HONDA FORZA 750 21YM

8 ventilski dvocilindrični SOHC agregat hlađenim tekućinom, Forzi 750 osigurava snažne performanse u rasponu od niskog do srednjeg režima rada te zavidan okretni moment.

Throttle By Wire (TBW) sustav upravlja snagom agregata. Najveća snaga agregata je 43,1kW pri 6,750 okr/min s maksimalnim okretnim momentom od 69 Nm pri 4 750 okr/min. Forza 750 preći će 0-50 m za 3,9 s, a pri 60 km/h agregat se vrti na samo 2500 okr/min.

Vlasnicima vozačke dozvole A2 kategorije biti će dostupna verzija najveće snage 35 kW koja se od strane ovlaštenog Honda distributera može lako pretvoriti u verziju sa punom snagom. Jednako tako, inačicu s punom snagom moguće je ograničiti na 35kW tako što će zastupnik Honde zamijeniti standardno kućište leptira za gas i reprogramirati ECU.

HONDA FORZA 750 21YM

Agregat Forze 750 izuzetno je štedljiv; izmjerena potrošnja od 27,8 km/l (WMTC način rada) pruža potencijalni domet od 370 km sa spremnikom za gorivo zapremnine 13,2 litara. Agregat Forze 750 usklađen je s EURO5 normom.

Elektronika agregata

  • Throttle By Wire pruža 3 pred memorirana načina vožnje, plus jedan korisnički prilagodljiv način
  • Honda Selectable Torque Control Control ima mnogo finije upravljanje i 3 razine intervencije

TBW upravlja performansama agregata, a vozač može izabrati između 3 načina rada agregata, koji pokrivaju širok raspon uvjeta vožnje. Odabir načina rada bira se putem prekidača smještenog na lijevoj strani upravljača između ručki i TFT zaslona.

  • STANDARD pruža uravnotežen rad agregata koji usklađuje snagu agregata, snagu kočenja agregatom i HSTC-a, s visokom osjetljivošću ABS-a.
  • SPORT daje agresivniju isporuku snage i kočenja agregatom, uz nisku HSTC intervenciju i nisku osjetljivost ABS-a.
  • RAIN kombinira malu snagu agregata i kočenje s visokim HSTC i visokom osjetljivošću ABS-a.
  • USER nudi prilagođenu snagu agregata te prilagođenu HSTC intervenciju

Honda Selectable Torque Control (HSTC) sustav omogućava nadzor prijenosa snage i okretnog momenta na stražnji kotač u 3 razine:

  • Razina 1 omogućuje minimalnu intervenciju za najlakšu kontrolu proklizavanja stražnjeg kotača.
  • Razina 2 pruža pouzdanu vuču za svakodnevne uvjete vožnje.
  • Razina 3 pruža maksimalnu kontrolu za skliske uvjete na cesti.

HSTC se može po želji i isključiti.

Mjenjač s dvostrukom spojkom (DCT)

  • Različiti rasporedi prebacivanja upotrebljavaju se ovisno o odabranom načinu vožnje
  • USER način omogućuje izbor između 4 postavke, od uglađene do agresivne
HONDA FORZA 750 21YM

Hondina DCT tehnologija proizvodi na motocikle se ugrađuje već jedanaest godina i ugrađena je u preko 140.000 Hondinih motocikala koji krstare Europskim cestama. DCT tehnologija koja samostalno, a prije svega nježno mijenja stupnjeve prijenosa vrlo brzo postala je čežnja velikog broja motociklista.

Hondina DCT tehnologija koristi dvije spojke: jednu za pokretanje 1. 3. i 5. stupnja prijenosa, a drugu spojku za 2. 4. i 6. brzinu. Svaka spojka neovisno se kontrolira vlastitim elektro hidrauličkim krugom. Kada se dogodi promjena stupnja prijenosa, sustav unaprijed odabire ciljani stupanj prijenosa pomoću spojke koja se trenutno ne koristi. Tada se prva spojka elektronički isključi, dok se istodobno uključuje druga spojka.

Rezultat je dosljedna, brza i uglađena promjena brzina. Dvostruke spojke prenose pogon iz jednog stupnja u drugi s minimalnim prekidom pogona na stražnji kotač, svaki udar pri promjeni stupnja prijenosa i opterećenje agregata minimiziraju se, čineći promjenu nježnom. Hondina DCT tehnologija pruža trajnost, nemogućnost gašenja agregata prilikom kretanja, ležernu gradsku vožnju i smanjuje umor vozača.

HONDA FORZA 750 21YM

DCT sustav nudi dva različita načina vožnje:

  • automatske postavke, s unaprijed programiranim stupnjevima prijenosa neprestano očitavaju brzinu vozila, stupanj prijenosa i broj okretaja agregata kako bi promjene stupnja prijenosa bile u idealnom trenutku
  • mogućnost poluautomatske promjene stupnjeva prijenosa pomoću tipki na lijevoj strani upravljača.

Kroz TBW kontrolu dostupna su 3 rasporeda automatskog prebacivanja i USER način rada. Razina 1 je najopuštenija, s prebacivanjem u viši i niži stupanj prijenosa koji se izvode pri nižim okretajima; povezan je s načinom vožnje RAIN. Razina 4, prebacivanja vrši na visokom broju okretaja, a prebacivanja u niži stupanj izvode se puno ranije za veći učinak kočenja motorom i povezana je s načinom rada SPORT. Razina 2 povezana je s STANDARDNIM načinom vožnje, a razina 3 smještena je između STANDARDNOG i SPORT načina.

Funkcija USER načina omogućuje vozaču da odabere bilo koji od DCT uzoraka izmjene brzina s mogućnošću osobne prilagodbe isporuke snage, kočenja agregatom i HSTC-a.

Šasija

  • Cjevasti čelični okvir, 41mm upside-down prednja vilica, Pro-Link ovjes i aluminijska stražnja vilica
  • Radijalna četveroklipna kočiona kliješta, 310mm diskovi te ABS
  • Prednji 17“, stražnji 15“ aluminijski kotači

Forza 750 koristi robusnu čeličnu šasiju, koja ima veliku krutost i istovremeno pruža dovoljno prostora za prtljažni prostor ispod sjedala. Kut upravljača i trag kotača postavljeni su na 27°/104 mm s međuosovinskim razmakom od 1590 mm. Ukupna masa skutera je 235 kg.

Stražnji amortizer s podesivim pred opterećenjem opruge upravlja aluminijskom vilicom - izrađenim od krakova u obliku slova U - putem Pro-Linka.

17-inčni prednji i 15-inčni stražnji aluminijski kotači pružaju sigurno upravljanje i stabilnost. Gume su dimenzija 120/70 R17 sprijeda i 160/60 straga. Ugrađena su dvostruka radijalna četveroklipna kočiona kliješta, diskovi promjera 310 mm koji rade putem ABS-a.

HONDA FORZA 750 21YM

Dodatna oprema

Honda originalna dodatna oprema dostupna je za novu Forzu 750 i uključuje:

  • Grijane ručke upravljača
  • Gornji i donji usmjerivači zraka
  • Pokrivač za noge
  • Stražnji nosač
  • 50L kofer sa smart key otvaranjem
  • 38L kofer s opcijom umetka od aluminija u odgovarajućoj boji
  • Nosači bočnih kofera
  • Bočni koferi - desni 26L, lijevi 33L s opcijom umetka od aluminija u odgovarajućoj boji

Tehničke karakteristike

AGREGAT

Tip Dvocilindrični paralelni, hlađen tekućinom, 4-takta 8-ventila, SOHC
Zapremnina 745cc
Promjer x hod 77mm x 80mm
Omjer kompresije 10.7 : 1
Najveća snaga 43.1kW @ 6,750rpm(35kW/6,000rpm)
Maksimalni okretni moment 69Nm @ 4,750rpm(65/4,000rpm)
Kapacitet ulja (u litrama) 4.0L

SUSTAV NAPAJANJA GORIVOM

Napajanje gorivom PGM-FI
Kapacitet spremnika goriva 13.2 litre
Potrošnja goriva 3.6L/100km

ELEKRTIČNI SUSTAV

Pokretanje Elektropokretač
Kapacitet baterije 12V/11.2AH
Snaga alternatora 480W/5000rpm

PRIJENOS

Spojka Uljna više-lamelna, dvostruka spojka
Mjenjač 6 brzina mjenjač sa dvostrukom spojkom
Završni prijenos Lanac

ŠASIJA

Tip Čelične cijevi

DIMENZIJE I TEŽINE

Dimenzije (D x Š x V) 2200m x 790mm x 1484mm
Međuosovinski razmak 1580mm
Kut glave upravljača 27°
Trag kotača 104mm
Visina sjedala 790mm
Visina od tla 135mm
Masa praznog vozila 235kg

OVJES

Prednji φ41mm USD,120mm hod
Stražnji Jednostruki amortizer, Pro-Link vilica, 120mm hod

KOTAČI

Prednji Aluminijski
Stražnji Aluminijski
Dimenzija prednjeg naplatka 17M/C x MT3.50
Dimenzija stražnjeg naplatka 15M/C x MT4.50
Prednja guma 120/70-R17M/C
Stražnja guma 160/60-R15M/C

KOČIONI SUSTAV

Tip ABS-a Dvokanalni ABS sustav
Prednja kočnica 310mm dvostruki hidraulični disk sa radijalnim četveroklipnim kliještima
Stražnja kočnica 240mm jednostruki hidraulični disk sa jednoklipnim kočionim kliještima

INSTRUMENTI I ELEKTRONIKA

Instrumentna ploča 5“ TFT u boji
Sustav zaštite Smart Key sustav pokretanja bez ključa
Glavno svjetlo LED
Stražnje svjetlo LED

Sve navedene specifikacije privremene i podložne su promjenama bez prethodne najave.

Navedene specifikacije rezultat su mjerenja koje je Honda dobila pod standardiziranim uvjetima ispitivanja koje propisuje WMTC. Ispitivanja se provode na prometnici koristeći standardnu verziju vozila s vozačem, bez suvozača i bez dodatne opcijske opreme. Stvarna potrošnja goriva može se razlikovati ovisno o načinu vožnje, održavanju vozila, vremenskim prilikama, stanju na cesti, tlaku u gumama, ugrađenoj dodatnoj opremi, težini tereta, težini vozača i putnika i ostalim čimbenicima.