Puni naziv VTEC tehnologije, koju se nerijetko uvrštava u deset najvažnijih unapređenja agregata s unutarnjim izgaranjem, je „Variable Valve Timing and Lift Electronic Control".
Kada krajnje pojednostavimo stvar, možemo reći da se radi o tehnologiji varijabilne kontrola rada ventila koja je zaslužna za manju potrošnju goriva pri nižim okretajima te veću snagu i okretni moment pri visokim okretajima.
Prvi Hondin VTEC agregat je svoj debi imao davne 1983. godine u motociklu CBR 400. Od tada do danas VTEC tehnologija je doživjela čitav niz unapređenja. S ugradnjom VTEC tehnologije u automobile, Honda je čekala punih 6 godina.
Još su dvije godine vrlo važne za povijest Hondinih VTEC agregata. To je 2001. godina u kojoj je VTEC tehnologija unaprijeđena s VTC sustavom varijabilne kontrole otvaranja ventila koji je dodatno smanjio potrošnju i poboljšao performanse te netom završena 2015. godina u kojoj je sada već legendarni VTEC sustav po prvi puta uparen s turbo punjačem u novom Civic Type R-u.