Honda tehnologije

A

ABS

ABS sprječava blokadu kotača kad se naglo koči u slučaju nužde, umanjujući mogućnost proklizavanja na mokroj i zaleđenoj površini, te omogućavajući vozaču da zadrži kontrolu upravljanja.

ABS + EBD + BAS

Honda još koristi termin ALB.

Ukoliko prilikom kočenja dođe do blokiranja kotača (skliska podloga), aktivirati će se ABS (Anti-lock Braking System), koji pneumatskim udarom oslobađa kočione čeljusti. Na papučici kočnice osjetiti će se podrhtavanje, kotači će se početi ponovo okretati i vozilo će biti upravljivo. Honda ugrađuje 4-kanalni ABS, što znači da se kontrola blokade odvija za svaki kotač posebno.

Zahvaljujući EBD (Electronic Brake Distribution) sustavu, elektronski se raspodjeljuje snaga kočenja, odnosno tlak u kočnicama za svaki kotač posebno. Raspodjela snage kočenja ovisna je o nekoliko faktora kao što su: opterećenost vozila (broj putnika, vučna prikolica), brzina vozila...

BAS (Brake Assist System) elektronički sustav pojačava snagu kočenja vozača, ukoliko se vozilo nađe u opasnosti i potrebna je brza reakcija na papučicu kočnice. Ovim sustavom znatno se smanjuje put kočenja.

Adaptive Cruise Control (ACC)

ACC koristi informacije dobivene od radara, postavljenog iza prednje maske vozila, koji mjeri udaljenost od vašeg vozila do vozila ispred vas, dok senzori brzine vozila i kutne brzine okretanja vozila oko vertikalne osi otkrivaju vozne parametre automobila.

Dodatno, da bi se mogla održati zacrtana brzina, ACC je također u mogućnosti automatski regulirati i brzinu vozila i udaljenost vašeg automobila od automobila koji u istoj traci vozi ispred vas, na taj način značajno umanjujući gužvu na cesti i povećavajući udobnost i sigurnost vozača u vožnji.

ACC radi jedino ukoliko su zadovoljeni sljedeći uvjeti:

  • brzina automobila je postavljena između 30 i 180 km/h
  • aktiviran je glavni prekidač

Adaptive Forward Lighting System (AFS)

Sustav koji automatski zakreće prednja svjetla prema smjeru vožnje, a također podešava snop svjetala vertikalno ovisno o opterećenju automobila.

Advanced Compatibility Engineering (ACE)

Accord je dizajniran s inovativnom strukturom šasije koja je izvedena tako da smanjuje vrijednost koncentrirane prednje sile na putnike prilikom frontalnog sudara. Advanced Compatibility Engineering (ACE) dizajn kod Accorda omogućuje raspršivanje i apsorbciju energije prilikom sudara na veliko područje, čuvajući unutrašnjost i povećavajući sigurnost svih putnika. K tome, ACE također pomaže u smanjenju utjecaja razlike u veličini pojedinih automobila.

Konstrukcija strukture šasije kod Accorda smanjuje sile sudara koje djeluju na druga vozila, uključujući i najmanja kao što su super-mini automobili.

Aerodinamika

Aerodinamika se odnosi na mogućnost automobila da savlada otpor koji se pojavljuje u karoseriji dok se vozilo kreće kroz atmosfersko okruženje. Što je niži koeficijent otpora zraka (Cd), to je oblik aerodinamičniji. Aerodinamični oblik utječe na manju potrošnju goriva, tiši je i drži automobil čvrsto na cesti.

Vrijednost koeficijenta otpora zraka pomnožena s površinom poprečnog presjeka automobila označava se kao otpor vjetra.

B

Bluetooth

Bluetooth Hands Free Telephone System (HFT) omogućuje vozaču da zove i prima pozive na telefon bez pomicanja ruku s upravljača. Zvučnici i mikrofon u automobilu rade preko kontrola na upravljaču čime se omogućuje pozivanje bez da se ugrožava sigurnost vožnje.

C

CO2

Ugljični dioksid je jedan od ispušnih plinova za kojeg se vjeruje da djelom uzrokuje efekt staklenika. Što je manje ispuštanje CO2, to je bolje za okoliš.

Collision Mitigation Braking System (CMBS) - sustav kočenja za ublažavanje sudara

CMBS je specifično dizajniran kako bi pomogao u alarmiranju vozača o mogućem sudaru ili - ako je sudar neizbježan smanjio mogućnost pojave teških posljedica sudara automatskim aktiviranjem kočnica.

“Oko” sistema je radarski odašiljač montiran iza maske vozila Accord. Radarski signal se konstantno odašilje te se povratni odziv (eho) procjenjuje. Ako sustav otkrije vozilo ili prepreke na cesti, određuje udaljenost i brzinu približavanja. Ukoliko brzina približavanja prelazi zacrtanu vrijednost, sustav odmah alarmira vozača sa svjetlećim indikatorom na instrument ploči te zvučnim signalom.

Ukoliko vozač ne reagira smanjivanjem brzine, sustav će automatski stegnuti vozačev sigurnosni pojas i lagano aktivirati kočnice. U trenutku kada sustav osjeti da je frontalni sudar neizbježan i da vozač ne poduzima ništa kako bi ga izbjegao, oba prednja sigurnosna pojasa se čvrsto zategnu i automatski se aktivira snažno kočenje. Ova automatska akcija je projektirana kako bi se smanjila brzina sudara čime se smanjuju štete na vozilu i onemogućuju teške osobne povrede.

Common rail

Common rail dizelski motor ima rampu sa gorivom pod visokim tlakom blizu glave cilindara. Istovremeno dozvoljava precizno određenoj količini goriva da se jako brzo unese u komoru izgaranja.

Visoki pritisak omogućava formiranje bogate magle goriva, posljedica čega je vrlo uspješno izgaranje. Ovo čini motor ekonomičnijim, smanjuje buku, dim i razinu ispuštanja štetnih tvari.

Continuously Variable Transmission (CVT)

Mjenjač sa beskonačnim brojem prijenosnih omjera. Osigurava nisku potrošnju goriva i udobnu vožnju.

D

Diesel Particulate Filter (DPF)

Filter koji se ugrađuje u ispušni sustav dizel motora, a funkcija mu je uklanjanje štetnih čestica čađe iz ispušnih plinova.

DOHC (Double OverHead Cam)

Motor s dva bregasta vratila u glavi motora. Jedno bregasto vratilo pokreće usisne ventile, dok drugo bregasto vratilo pokreće ispušne ventile. Na ovaj način pokreću se ventili snažnijih motora.

DOHC (double overHead camshaft) VTEC

Prvi motor koji koristi VTEC tehnologiju je B16A, sa 1595 ccm, 4 cilindra u redu, 16 ventila, DOHC, koji postiže 160 ks. Pojavljuje se 1989. u Integri XSi i RSi (ti modeli se kod nas nisu prodavali), kasnije i u Civicu.

Double wishbone suspension - Ovjes s dvostrukim potpornjakom

Ovakav ovjes kotača daje maksimalnu preciznost u određivanju kretanja kotača za vrijeme vožnje. Rezultat je precizno i predvidivo upravljanje automobilom te smanjeno kretanje karoserije za vrijeme kočenja ili vožnje u zavoju.

Sustav ovjesa s dvostrukim potpornjakom se koristi i kod trkaćih automobila.

Dual Pump System (DPS)

Sustav pogona na sva četiri kotača koji se sastoji od dvije hidraulične pumpe i spojke.

U normalnim uvjetima automobil ima prednji pogon, a po potrebi se preko spojke uključuje i stražnji pogon. Sustav je integriran u stražnji diferencijal Honde CR-V.

E

Ecological Drive Assist System

Sustav obuhvaća više podsustava čiji je cilj postizanje što niže potrošnje goriva. Po želji ga se može uključiti i isključiti.

Ovaj je sustav prvi puta predstavljen u novoj Hondi Insight.

Electronic Brake-force Distribution (EBD) - elektronička raspodjela sile kočenja

Radi uporedno sa ABS sustavom, analizira raspodjelu težine u automobilu i automatski podešava silu kočenja koja se prenosi na prednje i stražnje kotače kako bi se pomoglo u održavanju stabilnosti kretanja automobila.

Electronic Throttle Control System (ETCS ili Drive-by-wire) - elektronički sustav kontrole gasa

Mehanička veza između papučice gasa i motora je zamijenjena senzorima koji uočavaju položaj ventila snage te tu informaciju prenose direktno u sustav upravljanja motorom.

Na taj način se dobiva trenutna, direktna i ravnomjerna reakcija na stiskanje papučice gasa.

Ergonomija

Ergonomija je primjenjena znanost dizajniranja radnog okruženja, ovdje je to kabina automobila, kojoj je cilj povećanje udobnosti i sigurnosti putnika. Jednostavnim riječima, to znači postavljanje glavnih kontrola i instrumenata na način koji ih čini lakim i ugodnim za korištenje i gledanje.

Primjenjuje se i kod dizajniranja sjedala kako bi se smanjio umor i povećala udobnost vozača.

Exhaust Gas Recirculation (EGR)

Sustav koji određeni dio ispušnih plinova vraća preko usisne grane natrag u cilindar, čime se postiže smanjenje volumena svježeg usisanog zraka, te time i potrošnja goriva.

Sustav dobiva informacije od raznih senzora te procjenjuje koji se volumen ispušnih plinova može u određenom trenutku vratiti u cilindar.

F

Four Wheel Drive (4WD)

Pogon na sva četiri kotača osnova je SUV vozila. Moment se prenosi preko kardanskog vratila i visko spojke na zadnje kotače, gdje na svaki kotač otpada 25%.

Vozilo pokreće prednji pogon (prednja 2 kotača) s raspodjelom momenta 50 : 50%. Kada dođe do proklizavanja vozilo automatski uključuje visko spojku koja raspodjeljuje pogon na sva 4 kotača.

G

Grade Logic

Inteligentni sustav ugrađen u naš 5-stupanjski automatski mjenjač. Kada je mjenjač Accord-a postavljen u potpuno automatski način rada, Grade Logic prepoznaje različite stilove vožnji i uvjete na cestama, te odabire najbolji stupanj prenosa za smirenu i ravnomjernu vožnju, naročito u slučajevima kad se vozi po brdskim i zavojitim cestama.

H

HiDS (Honda Intelligent driver Support System)

Smanjuje napor vožnje pomažući održati vozilo u liniji ceste, te kontrolirajući udaljenost vozila i brzinu vozila na autocestama. Imaju ga: Accord 03YM.

High Intensity Discharge (HID) headlights - Xenon svjetla

Umjesto žarulja, u dobro brtvljenom faru se nalazi plin xenon. Električna iskra, prolazeći kroz plin, stvara izjednačeno, potpuno bijelo svijetlo većeg intenziteta u odnosu na far s konvencionalnom halogenom žaruljom čime se ostvaruje mnogo bolja vidljivost.

Honda Start Assist (HSA)

Sustav pomoći kod kretanja na uzbrdici. Prilikom kretanja na uzbrdici sustav kratko vrijeme koči vozilo kako ono ne bi klizalo unatrag, dok vozač ne pritisne pedalu gasa i preuzme kontrolu nad vozilom.

I

i-CTDI

Prvi diesel motor iz Honde nastavlja tradiciju visokih performansi na koje smo od Honde i navikli.

Lagani, kompletno aluminijski i-CTDi motor sa ugrađenom common-rail tehnologijom druge generacije pruža tihi rad uz vrlo nisku razinu vibracija uz 140 konjskih snaga i s okretnim momentom od 340 Nm.

i-DSi (Dual and Sequential Ignition)

Dvostruko i sekvencijalno paljenje krasi inteligentne Hondine motore izuzetno niske potrošnje goriva.

Ovi motori imaju dvije svjećice i dva ventila po cilindru. Pri malim okretajima motora radi smo jedna svjećica, dok se pri višim okretajima uključuje i druga.

Ovaj motor nalazi se u Hondinom Jazz-u i kao primarni agregat u Civicu IMA 4 vrata.

i-DTEC

Honda i-DTEC motor - 'i' znači 'inteligentan' je nova generacija motora sa direktnim ubrizgavanjem koji koristi zadnju common rail tehnologiju kao i tehnologiju varijabilnog turbo punjača.

Kao rezultat, motor je znakovito tiši, ujednačeniji, snažniji te se odlikuje smanjenom potrošnjom goriva u odnosu na konvencionalne dizel motore.

IMA - Integrated motor assist

Hondina pionirska tehnologija alternativnih goriva dala nam je još jedan zanimljivi agregat. Honda je uvijek donosila kreativno razmišljanje i inovativna rješenja u bilo koje područje tehnologije i odabrala je put koji će slijediti, pogotovo sa svojim trenutnim rezultatima na polju štedljivih gorivih ćelija na prvom mjestu.

Pogonske elemente definiraju:

  • primarni agregat – 1.3 lit. i-DSi motor, s peterostupanjskim mjenjačem
  • sekundarni agregat – ultra tanki snažni izmjenični elektromotor-generator
  • 3-fazni kabel koji povezuje agregate s baterijom
  • IMA Ni-MH baterija s upravljačkom jedinicom IPU

Vozilo ima 4 režima rada:

  • ubrzanje - kombinirani pogon (benzinski i električni) smanjuju potrošnju goriva
  • vožnja - motor je pogonjen samo benzinom
  • usporavanje - samo benzinski pogon , elektromotor se puni, blokira se rad tri cilindra, radi samo jedan
  • gašenje pri zaustavljanju - motor se automatski gasi, te konzervira benzinski i električni pogon. Prebacivanjem ručice mjenjača u prvu motor se ponovno pali.

i-SHIFT

Naziv za Hondin automatizirani ručni mjenjač. Radi se klasičnom ručnom mjenjaču kod kojeg je mijenjanje brzina i aktiviranje spojke automatizirano, odnosno vrši se pomoću aktuatora.

Postoji aktuator za uključivanje i isključivanje spojke te aktuator za biranje pojedinih stupnjeva prijenosa. Vozač može birati između automatskog rada mjenjača i ručnog, kada preko ručica na upravljaču ili ručice mjenjača, može sam mijenjati brzine.

i-VTEC

Kombinacija VTEC i VTC za poboljšanje performansi motora, smanjenu potrošnju goriva i smanjeno ispuštanje štetnih tvari.

Prvi u ovoj inteligentnoj obitelji je Stream, plasiran 2001. godine, a obitelj još čine CR-V i Accord.

L

Lane Keeping Assist System (LKAS) - Sustav za zadržavanje vozila u voznoj traci

Sustav raspoznaje crte vozne trake u kojoj se automobil kreće pomoću obrade slika dobivenih sa C-MOS kamerom koja je postavljena iza vjetrobranskog stakla. Potom izračunava najbolji moment zakretanja volana da bi se vozilo zadržalo u centru između crta vozne trake te aktivira primjenu tako izračunatog momenta. Kontinuiran zvučni signal će biti emitiran kada se vozilo približi prelasku crta koje označavaju voznu traku.

Sustav za održavanje u voznoj traci radi kada su sljedeći uvjeti u potpunosti ispunjeni:

  • na cestama sa označenim lijevim i desnim granicama vozne trake (gdje su oznake jasne i vidljive)
  • na cestovnim pravcima ili cestama koje su ekvivalentne autocestama
  • vozač mora održavati kontakt sa upravljačem; ukoliko sustav ne uspije prepoznati vozačevu povezanost s upravljačem automatski se gasi
  • žmigavci nisu aktivirani
  • moment upravljanja koji proizvodi vozač okretanjem volana ne ukazuje na nagli manevar promjene vozne trake iz sigurnosnih razloga
O

Okretni moment

Okretni moment stvaraju sila uvijanja ili sila okretanja. Na primjer, kada koristite ključ za pritezanje vijka, vi zapravo primjenjujete okretni moment za okretanje vijka. Što dalje držite ključ, to primijenjujete veći okretni moment.

Okretni moment kod niskog broja okretaja označava sposobnost motora da proizvede snažanu reakciju (rotacionu silu), te odatle ubrazavanje od nižih brojeva okretaja i brzina. Kako brzina raste, okretni moment postaje manje važan od snage u smislu održavanja visokih brzina.

P

Programmable Fuel Injection (PGM – FI)

Sustav elektroničkog ubrizgavanja goriva s mogućnošću reprogramiranja.

S

SOHC (Single OverHead Cam)

Motor s jednim bregastim vratilom u glavi motora. Jedno bregasto vratilo pokreće i usisne i ispušne ventile.

SOHC (single overHead camshaft) VTEC

Alternativna primjena VTEC-a postoji i na motorima sa jednom bregastom osovinom, ali samo na usisnim ventilima.

Super Handling All Wheel Drive (SH-AWD)

Super Handling All Wheel Drive ili SH-AWD je inovativni sustav pogona na sva četiri kotača koji unaprijeđuje vozna svojstva pomoću jedinstvenog načina kontrole razdjeljivanja okretnog momenta između kotača. Sustav dijeli optimalnu količinu momenta ne samo između prednjih i stražnjih kotača, nego i između stražnjeg lijevog i stražnjeg desnog kotača.

Ovisno o tome kako se moment razdjeljuje na sustavu pogona na sva četiri kotača, postoje četiri vrste pogona:

  • Svi kotači dobivaju nepromjenjivi udio momenta
  • Varijabilni moment između prednje i stražnje osovine
  • Varijabilni moment između stražnjeg lijevog i stražnjeg desnog kotača, uz nepromjenjivi udio momenta koji ide na prednju osovinu
  • Super Handling All Wheel Drive ili SH-AWD predaje varijabilni moment između stražnjeg lijevog i stražnjeg desnog kotača, te prednje osovine. Nema varijacije momenta između prednjih kotača.

SH-AWD je za držanje ceste pri prolasku kroz zavoje sposobniji od bilo kojeg drugog tipa pogona na sva četiri kotača, zato što može razdijeliti različite momente na prednju osovinu, stražnji lijevi kotač i stražnji lijevu kotač.

SH-AWD djeluje kao diferencijal s ograničenim proklizavanjem i kao razdjelnik momenta. Tako poboljšava stabilnost vozila kod vožnje po pravcu, pri usponima, zavojima, te za vrijeme ubrzavanja. Na primjer, ubrzavanje u zavoju može stvoriti efekt podupravljanja. SH-AWD sustav unaprijeđuje vozna svojstva razdjeljivanjem više momenta na stražnje kotače, te usmjeravanjem većeg dijela tog momenta na vanjski stražnji kotač. To rezultira skretanjem koje tjera vozilo prema unutarnjoj strani zavoja.

Raspodjela momenta između prednje i stražnje osovine može biti u rasponu od 70:30 do 30:70. Raspodjela momenta između stražnjih kotača može biti od 0:100 do 100:0. Pri normalnim uvjetima vožnje stalnom brzinom na ravnij i suhoj cesti, prednja osovina dobiva 70% momenta, a stražnja 30%.

SH-AWD je sustav pogona na sva četiri kotača koji osigurava izvanredna vozna svojstva i upravljivost korištenjem:

  • izravnih elektromagnetskih spojki za točnu raspodjelu i kontrolu momenta
  • mehanizma ubrzavanja koji poboljšava raspodjelu momenta pri vožnji kroz zavoj

Upravljačka jedinica SH-AWD sustava prima signale od senzora kuta upravljača, senzora skretanja (yaw rate), G-senzora i senzora brzine kotača. Na osnovi tih vrijednosti, kao i uz pomoć dodatnih signala iz SH-AWD diferencijala i upravljačke jedinice transmisije (PCM), upravljačka jedinica SH-AWD kontrolira solenoid hidrauličkog ventila, te lijevi i desni glavni namot elektromagneta u diferencijalu.

Supplemental Restraint System (SRS)

Sustav zaštite putnika prilikom sudara, a obuhvaća zračne jastuke, zavjese i pirotehničke zatezače pojaseva.

Sustav pomoći pri kočenju

Ukoliko morate hitno stati, sustav detektira naglo stiskanje papučice kočnice i automatski pojačava jačinu sile kočenja kako bi se smanjila udaljenost zaustavljanja.

Sustav Satelitske Navigacije s prepoznavanjem glasovnih naredbi

Satelitski povezan, navigacijski sustav s DVD diskom daje informaciju o promjeni pravca putem glasa te prikazom kretanja na ekranu tokom cijelog puta do vašeg odredišta. DVD također sadrži i druge korisne informacije kao što je npr. pozicija benzinskih stanica koje vam mogu zatrebati u vama nepoznatom okruženju.

Sustav može prepoznati preko 550 glasovnih naredbi - uključujući mnoge operacije za audio i klima sustav - tako da vozač može vršiti regulaciju bez pomicanja ruku s upravljača.

SUV (Sport Utility Vehicle)

Ova vrsta vozila definira nove pojmove. Terensko vozilo koje ima sve kvalitete limuzine, ali i zavidne performanse van asfaltnih puteva.

Osnovne definicije ove vrste vozila su: povećani okretni moment kao u terenca; pogon na 2 prednja kotača, a prema potrebi na sva 4 kotača ( 4WD ) s automatskim uključivanjem, tj. bez reduktora kojeg zamjenjuje visko-spojka; te izrazito niska potrošnja goriva i niska emisija ispušnih plinova, kao u limuzine.

Prvi SUV svijetu Honda poklanja 1995. godine pod imenom CR-V.

T

TCS (Traction Control System)

Sustav kontrolira moment koji se prenosi s kotača na podlogu. Ovime se smanjuje proklizavanje kotača i povećava efikasnost prijenosa momenta na podlogu.

Može se podijeliti na:

  • kontrolu izlazne snage iz motora (LEGEND, NSX)
  • kontrolu kočenja (NSX, ACCORD COUPE 3.0 V6)

Sustav smanjuje radijus zakretanja (bolje držanje ceste), smanjuje proklizavanje kotača (štedi gume), smanjuje izlaznu snagu (štedi motor).

Trailer Stability Assist (TSA) - Pomoć za održavanje stabilnosti prikolice

TSA radi zajedno sa VSA i dizajniran je kako bi se povećala sigurnost prilikom vuče prikolice.

Putem različitih senzora koje obično pripisujemo VSA sustavu vozila, TSA će pokrenuti odgovarajuću shemu kočenja pojedinih kotača što će stabilizirati Accord i prikolicu.

V

Variable Cylinder Management (VCM)

Temelji se na VTEC sustavu, a u ovoj verziji služi za deaktivaciju 2 ili 3 cilindra kada njihov rad nije potreban. Sustav potpuno prekida otvaranje ventila na određenim cilindrima te se na njima prekida paljenje. Na taj način se od 6-cilindarskog motora dobiva 3 ili 4-cilindarski motor.

Motivacija za ugradnju ovog sustava je bila činjenica da se prilikom vožnje automobila rijetko koristi sva raspoloživa snaga, a pri tome se na čuvanje potencijala motora koji je neiskorišten troši nepotrebno gorivo. Ugradnjom ovog sustava dobiva se automobil koji istovremeno ima 3-cilindarski, 4-cilindarski ili 6-cilindarski motor koji se izmjenjuju po potrebi i pri tome se štedi gorivo.

Sustav se ugrađuje u V6 motor u američke modele Honde.

Variable Timing Control (VTC)

Mijenja kut zakretanja bregastog vratila usisne strane u odnosu na koljenasto vratilo kod promjene brzine i opterećenja motora. Na ovaj način se postiže optimalno punjenje cilindra smjesom zrak/gorivo što ima za posljedicu poboljšani okretni moment i performanse motora, to jest 90% okretnog momenta je dostupno već kod 3,000 okretaja.

Variable Valve Timing and Lift Electronic Control (VTEC)

Jedan od najgenijalnih Hondinih izuma je VTEC. Nastao je kao odgovor na turbopunjače, krajem 80-ih godina. Razlog tome je stav Honde da turbo motori imaju mane, a najvećom smatraju nepotrebnu veliku potrošnju. Njihova ideja je motor malog obujma, a velike snage. U usporedbi s turbo motorima podjednake su snage, ali sa bitno manjom potrošnjom što smatraju bitnim za cestovnu upotrebu.

Osnovni princip rada VTEC-a

VTEC tehnologija je bazirana na hidrauličnom zatvorenom sustavu, gdje se pri određenim uvjetima (brzina okretaja motora, tlak na usisu, opterećenje motora, temp. rashladne tekućine...), uključivanjem osovinice blokira VTEC mehanizam.

Kada VTEC mehanizam nije blokiran (pri nižim okretajima) ventili se gibaju slobodno, te se podižu u različito vrijeme na različitu visinu. Nakon uključenja VTEC mehanizma (blokada VTEC mehanizma), mehanizam postaje jedinstveni sklop koji istovremeno podiže ventile na istu visinu (viši okretaji).

Vrijeme uključivanja je doista jedinstveno za svaki tip motora, te se kreće od čak 2.300 o/min, pa sve do 6.000 o/min. Rezultat svega je manja potrošnja pri niskim okretajima (normalnoj vožnji), a veća snaga i okretni moment pri visokim okretajima. Honda je svijetu prikazala sedam tipova VTEC motora.

Varijabilni turbo punjač

Turbo punjači koriste rotore za postizavanje visokog pritiska zraka koji ulazi u cilindre. Na ovaj način se postiže povećavanje gustoće kisika u zraku, čime se poboljšava izgaranje te se proizvodi više snage.

Turbo punjači ugrađeni u i-DTEC motor imaju promjenjive mlaznice, čime se protok zraka povećava zavisno o tome koliko se jako stisne papučica gasa, što se noga više gurne prema dolje to je veći protok zraka. Na ovaj način se postiže trenutno, glatko ubrzanje, što efikasno uklanja tzv. 'turbo lag' problem.

Vehicle Stability Assist (VSA) - Sustav za održavanje stabilnosti vozila

VSA pomaže da Accord zadrži ispravnu putanju kretanja kod brzih ili oštrih zakreta volanom uočavanjem i ispravljanjem potencijalnog podupravljanja ili predupravljanja.

Sustav konstantno prati brzinu vozila, položaj ventila snage, brzinu svakog pojedinog kotača, kut zakretanja volana, poprečnu g-silu i kutnu brzinu okretanja vozila oko vertikalne osi kako bi na vrijeme otkrio opasnost od predupravljanja ili podupravljanja.

Kada je neophodno, VSA automatski smanjuje okretni moment motora i koristi ABS sustav za raspodjelu sile kočenja na svaki kotač što pomaže u stabiliziranju vozila. Reakcija je jako brza kako bi nestabilnost bila ispravljena prije nego li vozač zna da se i pojavila.

VSA (Vehicle Stability Assistant)

ABS + TCS + sustav kontrole protiv bočnog proklizavanja. Ima ga Accord 03YM.